1. Kad un kā dzima ideja par WENDEN?
Wenden pirmsākumi meklējami Jaunpiebalgā, mēbeļu ražotnē, kur satikāmies un kopā strādājām. Bijām jauni un ambiciozi, vēlējāmies visu izdarīt uz maksimumu. Taču tā laika īpašniekiem uzņēmuma attīstība nebija prioritāte, tādēļ neredzējām iespēju sevi realizēt. 2015.gadā nolēmām, ka ar savu komandu spējam izdarīt vairāk un labāk – radās ideja par savu rūpnīcas izveidošanu. 2016.gada aprīlī jau tika saražoti pirmie krēsli mūsu jaunajā rūpnīcā.
2. Kāds ir uzņēmuma nosaukuma rašanās stāsts? Kāpēc tieši WENDEN?
Jauno ražotni izvēlējāmies izveidot Cēsīs. Tam bija vairāki iemesli – pieejamas plašas telpas, darbaspēks, arodskola ar mēbeļu galdnieku specialitāti. Cēsis mums pašiem vienmēr ir bijusi mīļa pilsēta. Meklējot nosaukumu, izskatījām dažādus variantus, taču neviens īsti neuzrunāja un nelikās atbilstošs, turklāt vārdam vajadzēja labi skanēt arī ārpus Latvijas. Tad kādā brīdī parādījās variants Wenden, kas ir senais Cēsu pilsētas nosaukums. No pirmā brīža bija skaidrs, ka tas ir mūsu. Šobrīd esam pilnībā “saauguši” ar šo vārdu un nevaram iedomāties citu. Wenden vārds plaši skan gan Skandināvijā, kas ir mūsu ražotnes galvenais eksporta tirgus, gan arī Rietumeiropā. Ar laiku ražošanu pārcēlām uz Jaunpiebalgu, kur iegādājāmies telpas un teritoriju ražošanai, tādējādi spējot paplašināties. Nosaukumu ņēmām līdzi, kaut arī fiziski vairs neatradāmies Cēsīs.
3. Ar ko Jūsu uzņēmums ir īpašs, atšķirīgs no pārējiem?
Būtiskākā atšķirība varētu būt tā, ka visi vadošie rūpnīcas darbinieki esam lieliski draugi. Darba laikā, protams, ir darba attiecības, kad jābūt profesionāļiem un jāspēj objektīvi pildīt uzdotais. Taču arī brīvo laiku labprāt pavadām kopā – dodamies kopīgos braucienos, sportojam, apmeklējam koncertus un dažādus pasākumus. Rūpnīcas teritorijā esam izveidojuši savu pludmales volejbola laukumu un vasarā pēc darba uzreiz tiekamies laukumā. Sevi uzskatām joprojām par jauniem un vēlamies daudz sasniegt kopā – saprotam, ka mūsu spēks ir komandā un katram savi pienākumi jāizdara nevainojami. Komandas spēks slēpjas arī lojalitātē, ko vērtējam ļoti augstu. Kopā sasniedzam lielos mērķus, kas ļauj īstenot arī katra paša individuālos mērķus.
4. Kāds bija jūsu ceļš līdz vietai, kur esat nonākuši tagad?
Mūsu ceļš ir bijis pilns ar izaicinājumiem – esam rūdīti grūtībās. Esam pieredzējuši un pārdzīvojuši ekonomisko krīzi, iemācījāmies daudz vērtīga. Uzņēmums šobrīd ir izveidots stabils un neatkarīgs. Mūsu darbinieki ir vērtīgi mēbeļu ražošanas meistari, ar kuru rokām top brīnišķīgas lietas. Darba efektivitāte ir augstā līmenī, nepārtraukti tiek pilnveidota kvalitātes sistēma. Ik pa laikam sanāk atskatīties atpakaļ un apdomāt, vai esam gājuši pareizajā virzienā. Protams, ir lēmumi, ko, iespējams, varējām pieņemt vai nepieņemt. Taču pats galvenais – neko nenožēlojam un esam lepni par sasniegto. Mums nav raksturīgi lielīties par padarīto vai ieplānoto – labāk, lai mūsu paveiktais runā pats par sevi – klientu atsauksmes ir lielisks novērtējums. Ceram, ka esam spējuši attaisnot katra klienta cerības. Pat ja kaut kas nav izdevies, vienmēr esam gatavi komunikācijai ar klientu, lai piedāvātu labāko risinājumu.
5. Kur smeļaties iedvesmu jaunu kolekciju veidošanā?
Lielākoties mūsu dizainu raksturo eksporta klientu kolekcijas. Rūpnīca ražo dizainus, kas izstrādāti kopā ar dizaineriem konkrētam pircējam vai tirgum. Dominē Skandināvijas dizains, jo lielākoties mūsu pircēji ir no Zviedrijas, Norvēģijas, Dānijas un Somijas. Nesen esam uzsākuši sadarbību ar jaunu Francijas klientu, tādējādi arī mūsu klāstā būs pieejami jauni un neredzēti dizaini. Arī mēs paši radām sava dizaina kolekcijas, tādējādi papildinot salonā pieejamo klāstu. Savus dizainus ar Wenden vārdu veidojam ar mērķi radīt ko svaigu, interesantu, lai eksporta klientiem rādītu mūsu iespējas un potenciālu. DECCO CENTRS salona klienti nereti mēdz pirmie ieraudzīt šos jaunumus, savukārt rūpnīcai uzreiz ir iespēja saņemt atgriezenisko saiti no gala patērētāja – kas pircējiem patīk, kas ne visai, ko vēl vajadzētu uzlabot.
6. Kas ir tā panākuma atslēga, kas ļauj darboties tik veiksmīgi jau vairākus gadus?
Esam spējuši pielāgoties tirgus prasībām, mainot savu domāšanu un cenšoties saskatīt, ko klientiem vajadzēs pēc gada, ko pēc trijiem gadiem. Cenšamies sekot tendencēm un papildinām ražošanas iekārtu iespējas. Pēdējos gados tiek aizvien vairāk ieviesti jauni materiāli, kombinēti kopā vienā izstrādājumā. Esam savu ražošanu pielāgojuši, lai spētu piedāvāt klientiem to, kas ir aktuāls tirgū. Vienlaikus esam ļoti elastīgi un spējam iet pretī klientam, ja nav iespējas uzreiz sasniegt nepieciešamo apjomu pasūtījumos. Nekad neesam atstājuši klientu bez risinājuma – vienmēr esam atvērti un palīdzēsim jebkurā situācijā. Mums nav kauns par padarīto, bet, ja arī esam kļūdījušies, vienmēr esam gatavi izlabot. Tā ir sava veida lojalitāte, ko iegūst mūsu klienti. Mēdz būt klienti, kas aizrāda, ka mūsu cena nav lētākā tirgū. Atbildam, ka cena ir tikai viena no lietām, kas veido patieso produkta vērtību. Tikpat būtisks ir uzticams piegādes laiks, augsta kvalitāte un precīzi saražots skaits – šīm lietām jāliek klāt cena un tikai tad var izvērtēt un salīdzināt piedāvājumus. Ja ir tikai laba cena un nav, piemēram, uzticams piegādes laiks – kāds labums no lētas cenas? Un, kā jau minēju, esam lojāli saviem klientiem, vienmēr atbildēsim uz e-pastu vai telefona zvanu un kopā risināsim problēmsituācijas.
7. Kas ir tas, ar ko lepojaties visvairāk sava uzņēmuma darbībā?
Centība ir mūsu raksturojošā iezīme. Mūsu centība ir neizmērojama – iesim pretī izaicinājumiem un tiem pāri. Pat ja kaut kas neizdosies, mēģināsim vēlreiz līdz sasniegsim rezultātu. Ja klients leposies ar mūsu rezultātu, tā būs vislabākā uzslava mums.
8. Kāds būtu Jūsu ieteikums/dzīves gudrība, kas būtu jāņem vērā jaunajiem uzņēmējiem?
Nepadoties! Izvirzīt augstus mērķus un sekot tiem. Pat ja uzreiz neizdosies sasniegt virsotni un piepildīt augstākos mērķus, darba procesā veidosies citi. Nevajag nobīties no pirmajām grūtībām – tās ir jāpiedzīvo un jāatrisina. Darbs dara darītāju – šis vienkāršais teiciens ir ļoti patiess. Mēģinot visu izplānot tikai teorētiski, pie rezultāta nav iespējams nonākt. Ir jādara! Kļūdās visi, bet uzvar tas, kurš kļūdas labo un iet uz priekšu, lai sasniegtu mērķi. Tādēļ nedrīkst padoties!